2010. október 23., szombat

Napi agymenések #18

Rég tört már rám az a mániám, hogy berohanjak a Nyugati téri Alexandrába, ahol két órányi keresgélés után rátaláltam egy Dante könyvre, majd a kasszánál történő fizetés után egy, a fél emeleti kávéházban elszürcsölt fűszeres kakaó mellett neki álljak olvasgatni.

Nah, hát nekem az az Alexandra kicsit most már messze van, jó 1 órányi utazgatás lenne, úgyhogy az "Elmegyek az Alexandrába, csak mert épp ahhoz van kedvem" elmarad, így inkább a neten keresgélek könyveket és ha találok egyet akkor elmegyek... Tudom, neten is megrendelhetném, de annak nincs olyan hangulata mint a könyvesboltnak. Na meg az a kakaó..... Olyan is előfordult, hogy csak azért mentem el, hogy igyak egyet.

Persze nem vagyok egy mániákus könyvkukac, nem vásárolgatok össze vissza mindent, csak mert pl krimi, és a krimik jók, úgyhogy ebből adódóan minden könyv jó, pláne, hogy ha én egyszer beszabadulok egy könyvesboltba, inkább a tudományos témájú könyveket keresgélem, Dante csak hab a tortán....

Ami mellesleg vicces történet. Az irodalom tanárnőm, akit mi Tibi néninek hívtunk, ültetett bogarat a fülembe. 9.-ben megkédeztem tőle, hogy vesszük-e majd az Új életet, mert az irodalom szöveggyűjteményben csak a Színjáték van, mire is ő azt mondta: Ennyire érdekel Dante? Te vagy Beatrice reinkarnációja...

Nos azt tudni kell, hogy nem hiszek a reinkarnálódásban, minden esetre ledöbbentem rajta egy kicsit. Azóta ezzel szórakozom XD


Nah de nem erre akartam kilyukadni... Van egy idei játék ami az Isteni színjáték Poklát dolgozza fel, elég brutális módon megmásítva mind a történteket, mind az idővonalat, ugyan is szerencsétlen Dante 75 évve la tényleges születése előtt, a Harmadik keresztes hadjáratban harcolt és rémesen rühelli az "eretnekeket". Arról nem is beszélve, hogy Beatricével a viszonya olyannyira intim, hogy házasság előtt teherbe is esett... Na most mindezt az 1190-es években...

Szóval a játék barátok közt is fos, de megint nem erre akartam kilyukadni XD

Ahogy néztem a játék végigjátszását, eszembe jutott, hogy milyen rég olvastam Dantét. Megvan tőle a Színjáték meg az Új élet, plussz egy olyan könyv amibe összegyűjtötték pár versét és az Egyeduralom, ami oly annyira filozófikus, hogy az számomra olvashatatlan. Ami kár, mert egyébként érdekes, csak ez már messze túlszárnyalja a felfogóképességemet.

Úgyhogy arra jutottam, hogy keresek neten könyveket, hátha... Nah és akkor találtam ezt.


A leírása alapján izgalmas, jó könyv, igazi kis reneszánsz krimi. Bár a krimit annyira nem szeretem, mert nagy többségben az egész arról szól, hogy a híres neves magánnyomozó véletlenül pont ott tartózkodik, ahol valakit brutálisan meggyilkolnak és a film/könyv végére olyan szereplőket rángat elő, akikről addig szó sem volt. Ettől függetlenül izgalmasak, a Poirot-t például nagyon szeretem, meg Holmes-ot is, csak maga a műfaj annyira nem köt le.

Ez a könyv meg... Hát... muszáj elolvasnom... Már csak azért is, mert annyira valószínűtlen, hogy ha egy nőt megölnek, pont a firenzei priorhoz mennek bejelentést tenni... Akkoriban nem volt valamiféle rendőrség? Mindenesetre, még ha a történet csak kitaláció is, szerintem izgalams lehet Dantét egy olyan szituációban látni (olvasni) amilyenbe nyílván sosem keveredett bele.
(maximum őt körözték, meg máglyára ítélték, de hát ez van...)


Szóval a könyv a kívánságlistámon van, úgyhogy aligha nem ezt hétfőn megrendelem =D

Aztán majd ha kiolvastam, beszámolok róla. =D =D =D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése