2010. április 12., hétfő

Mentsük meg a bálnákat!

Mielőtt valaki félreértené: Nem kezdtem el bálnamentő akciókat szervezni, és a japán nagykövetséget sem áll szándékomban megostromolni.... És még csak Star treket se néztem....

De a Szabadítsátok ki Willyt cím nem lett volna megfelelő, mivel ez esetben több állatról van szó.
A bálna kifejezés sem helytálló, mert a bálna nem hal.....

Lenyűgöző vagyok! Most saját magamat hülyéztem le. XD


Na mindegy, szóval: Kitakarítottam az akváriumot. Behoztam a szobámba és betelepítettem a halakkal.

Mivel eddig a konyhában volt, a frigó tetején -költözés után jobb helyet nem találtam neki nagy hirtelen- ezért kis fejtörést okozott a rossz víz leeresztése.
A megoldás meglehetősen egyszerű volt. A gravitáció a barátunk! Gyuri ötlete volt, de itt ott nehézségekbe ütköztünk. A probléma megoldása már az én érdemem! :P (Szerény vagyok)

Na, ezzel meg is voltunk, jöhetett a takarítás. Ezzel megint volt egy kis gond, mert akkora az akvárium, hogy csak a kádba lehet rendesen kimosni. A kádban viszont a halak tanyáztak, úgyhogy vizet tettünk a mosogatóba, kihalásztuk szerencsétleneket és vittük a konyhába.

Az akváriumot jó forró vízzel átöblítettem, de a fránya vízkő nem akart lejönni. Vízkő oldónk nincs, elfogyott, de hogy hogyan és miért, az rejtély marad. (Biztos megitta valaki)
Kérdeztem Gyuritól, hogy az ecet leszedi-e. Azt mondta nem....
Márpedig én biztos voltam benne, hogy igen is, leszedi! Inkább megnéztem neten, ééééés IGEN!!! Leszedi.
Vagy 10 percig vertem a mellkasom gondolatban mert én már csak ilyen vagyok, az ecet meg végezte a dolgát. Nagyon szépen eltüntette a vízkövet, úgyhogy az akvárium csillog-villog.

Belekerült a homok is, a víz is, meg egy valag vízfertőtlenítő. Az megköti a klórt, van benne jód, amitől szép színe lesz a halnak, és nyugtató hatása is van, ami most, a sok stressz miatt amit átéltek, nem árt.

A halacskák is belekerültek, vártam amíg egy picit megnyugszanak és a tető is rákerült az akváriumra, úgyhogy most örülnek, de nagyon.

Jött az első etetés, Scotty találta meg elsőnek a golyókat...

Ja, igen, már megvan mind az 5nek a neve!

Az egyik azért lett Scotty, mert.... hát két oka is van... Scotty "pizsi"felsője piros, az egyenruha gatya része meg fekete. Ennek a halacskának, leszámítva a feje búbján és a hátúszóján lévő apró fekete foltot, amitől kicsit skót kockásnak tűnik -ez a második ok- a teste piros, a farokúszója meg fekete.... Scotty jutott róla először eszembe, úgyhogy ez lett a neve.

Van egy Kirk is, de -szintén- két oka van, amiért végül Jim lett a neve.
Először is, mert az egyik halacskát, amelyik teljesen piros, elneveztem II. Edwardnak. Na már most, az illetékes vezetékneve, aki után elneveztem, szintén Kirk. Így két Kirk van az akváriumban, és hogy elkerüljem a félreértéseket, Kirk halacska Jim lett. Szerintem így barátságosabb is. Miért Jim, miért nem James? Mert már volt egy James nevű halam kb 3 évvel ezelőtt, de ő Marcus volt... XD XD XD XD
A másik ok, amiért rásóztam ezt a nevet: mindent meg akar verni.... állandóan kötekedik, amikor meg nem, akkor azt kutatja, hogy tudna kijutni az akváriumból.
(Kirk is ugyan ilyen... ha elkapják, azon agyal, hogy szabadulhatna ki, ha pedig kiszabadult, mindenkit megpofoz... XD)
Ráadásul az ő farokúszója is fekete, a teste viszont nem a szokásos pirosas narancs, hanem aranysárga :P

Edward kilőve.... Ja, ő azért II. Ed, mert az előző halamat szintén Edwardnak hívtam. És ugyanarról az úriemberről neveztem el őt is. :P

Van Spock is. :D Ő a legintelligensebb, amikor megfogtam, nem csapkodott, hanem az ujjaim között próbálta átpréselni magát.... Persze lehet, hogy csak a "Szülői" büszkeség teszi, de szerintem akkor is sok esze van és logikusan próbál meglógni. :P

És a nap fénypontja.... A szintén teljesen pirosat, aminek a kopoltyúján van egy fehér folt, Gizmonak neveztem el!!! :D :D :D :D

Túl egoista voltam ahhoz, hogy Eszter legyen -ahogy Opcsi "javasolta"- úgyhogy arra gondoltam, hogy hooooogy.... a nevem héberül csillagot IS jelent. De, hogy az egyik halamat Csillagnak hívjam.... Nekem az valahogy nem volt szimpatikus. Úgyhogy Gizmo lett. :D


Algafalga Will és mini Erik köszönik szépen, jól érzik magukat a bőrükben, mindketten betámadták a szokásos búvóhelyüket.

Jó nagyot nőttek, emlékszem, hogy Will milyen pici volt amikor 2.5 éve hazavittem.


Kicsit még hiányérzetem van, kéne vennem vízi salátát... az átokhínár tényleg átok, úgy el tud szaporodni, hogy benövi az egész akváriumot. Több nem kell, az biztos.....


Mindent összegezve, a halak túlélték a kis kalandot és most már minden rendben van körülöttük.
És mielőtt valaki hülyének nézne, amiért büszke vagyok rájuk, nevet adok nekik és még becézem is őket, annak tájékoztatásul közlöm, hogy ők is ugyanolyan élőlények, megérdemlik, hogy személyként beszéljünk róluk, és mint személyeknek, névre van szükségük.... Úgyhogy akinek ezzel valami baja van, az tehet nekem egy szívességet. :D :D :D


Majd teszek fel rólunk képeket is :D :D

5 megjegyzés:

  1. Hátha egyszer bálnád is lesz,
    http://www.youtube.com/watch?v=o0ETIEbuZfQ&feature=related
    bár akkor mondjuk egy igazán termetes frigót kell beszerezned. ☺☺☺

    Szóba jöhet még a Tropicarium elfoglalása vértelen eszközökkel (a májas hurka kelkáposzta főzelékkel erre nem igazán elegendő). ☻☻☻

    De a halaid is kapjanak valamit (ne csak ☺):
    http://www.youtube.com/watch?v=4T0xgb4li9U&feature=related

    Utóbbi dalhoz inkompetens lábjegyzetem is van:

    Lady Lavender Southwick (Mavis Pugh †): Komikus mellékszereplő, Lord Meldrum nagyon idős és szenilis, de élettel teli anyósa. Papagájával él az egyik emeleti szobában; örökké várja ifjúkori szerelmét, Dolby kapitányt (és sokakban felismerni véli), és kedvenc passziója, hogy állandóan hozzávágja a cselédekhez (elsősorban Ivyhoz) a felszolgált tápiókapudingot. A Meldrum család kezelhetetlen természete miatt lehetőleg kerül vele minden kontaktust, és várja, hogy – öröklés útján – hozzájusson „az öreglány” tekintélyesnek tartott vagyonához.

    VálaszTörlés
  2. Azt tudod, hogy névadás és átköltöztetés után illik névadó ünnepséget és lakásszentelőt tartani? ;-)

    VálaszTörlés
  3. Willy igazság szerint kardszárnyú delfin, nem bálna... de mindegy, biosz egyes, leülhetsz XD

    Kicsit sem vagy Trek-függő, lányom XD Scotty, Jim, Spock... viszont nagyon élvezetes stílusban írsz, így teljes joggal megérdemled a muszájdzsekit XD

    VálaszTörlés
  4. Tudom, hogy Willy nem bálna :P Szerintem félreértettél valamit! :P Nem is vagyok trek függő :P

    Névadó ünnepség, lakásszentelő? Jó ötlet, majd csöppentek egy kis skót whiskey-t a vízbe, Scotty örülni fog :P Csinálok nekik tortát szúnyoglárvából ^^

    Csulon, az első videóba voltak elég durva képek is! o_O Szegény bálnák! :(
    A másodikat tovább küldtem a halaknak ;)

    VálaszTörlés
  5. Semmi baj sincs a névadással. Az én vitorláshalamat Wilsonnak hívom. Többieknek egyenlőre nincs neve, így Windows-addikt lévén szép sorjában a nevük Unnamed1, Unnamed2, Unnamed3....Unnamed6 XD

    VálaszTörlés