2010. január 30., szombat

original vs remake

Ez a bejegyzés biza igencsak kapcsolódik a Rezident Ívl Rimék nevezetű bejegyzéshez.
Elolvasod? Igen vagy Nem « ezek linkek vóóónának


Na, jó.... Legyen egy kis original vs remake bejegyzés is...

Mint azt írottam vala, az original és a remake resi 1 között nincs sok különbség. De 1-2 azért akad.

Az első szembetűnő a grafika. Elvégre ez volt a lényeg nem? A pixelpöcsű, a bevezető videóban szőke ámde a játékban barna hajú uram, jóvágású fiatalemberré faragása.

A játékmenet ugyan az maradt, csak itt ott beletettek pár új dolgot és néhány feladványt is megváltoztattak.
Ilyen például a "varjas" szobában található.
Az original 1-ben ott a festmények sorba tétele a feladat a "Bölcsőtől a sírig".

Cifer tanár úr javasolta, hogy feleléseknél és a vizsgán kíméljem a társaságot az anekdotáimtól, ám ez esetben ezt muszáj elmesélnem. XD

Először a Resident 1 németül volt meg. Persze a szinkron angol volt, csak a felirat volt német.
Tanultam a nyelvet körülbelül 2 évig, úgyhogy nem okozott nagy fejtörést, pláne, hogy egyértelműek voltak a kifejezések.
Történt ugyan is, hogy az ominózus "varjas" szobában nekiláttam a festményeknek. Tök egyszerű volt... Nojebornen vagy mi a tököm meg jungenmanne.... (csak úgy durván kifejezve, persze nem így írják és feltételezem nem is ez volt az, de a lényeg benne van.)

Aztán, mert miért ne, beszereztem angolul is. Na és akkor itt jött a geb@sz.
Nekiálltam, elakadtam... Mi a tököm az az infant???? A New born baby meg ezek még mentek, mert ezek is tök egyértelműek voltak. De azt a kifejezést, hogy infant, akkor hallottam először.
Kénytelen voltam nekiesni egy játékleírásnak, hogy ez az izé most hányadik a sorban.


Na, A Rimékben nincs "Bölcsőtől a sírig". Ott olyan van, hogy... A Fő festmény, ami nem is festmény... Ezek valami üvegmozaik képek... Egy nő látható zöld koronával, lila nyaklánccal és narancssárga karkötővel (Gondolom a bracelet valami karkötő szerűség, mert a csuklóján volt...)
A feladat pedig igen egyszerű -így a 4. végigjátszásnál meg főleg- a három "szellemet" ábrázoló mozaikok megvilágítását úgy kell buherálni, hogy olyan színük legyen mint amilyen ékszert viselnek.

Pl.: Az úriember nyakláncot hord, akkor azt a képet lilává kell varázsolni, mert a csaj nyakán is lila a nyaklánc.... Vili?

Az "Új élet kapuja" pedig nem a 4 koronggal nyílik, hanem egy Umbrella medállal. Ugyan a Szél korongot megtaláltam, de nem sikerült rendeltetés szerűen felhasználnom, Albert fejéhez meg nem lehet hozzávágni, így elsüllyedt az item boxom legalján.

Abban a szobában, ahol az az agresszív növény lapul -nem a 42-es, hanem az a csápos aminek a vizébe vegyszert kell tenni- a padon található zöld herbál, méghozzá szép számban.
Ez az original-ban is ott van, de itt megpiszkálták a dolgot azzal, hogy miután azt a zsák trágyát a vízpumpába dobod, el kell fordítani egy kart. Ha rossz irányba tekered, ezzel a vegyszeres vízzel lelocsolja a zöld növénykéket és elsorvadnak mint a faszi a "Sorvadj el" című extra értelmes Stephen King filmben.

Ez nem akkora veszteség, ha Ízin játszik az ember, de mondjuk hardon igen kellemetlen tud lenni, ha nincs gyógyszer a farzsebben. Főleg, ha mindenhol Krimzonok settenkednek és rohannak utánad, mint járókeretes nénike a busz után. (Ugyanis ilyenkor a legrokkantabb vén szatyor is lehagyja az aranyérmes távfutókat)

Van egy idegbeteg szoba ahová akkor tudunk behatolni, amikor másodjára járunk a villában. A 42-eske alól kicsentük a kulcsot, azzal irány vissza a villa... ez a szoba az origina-ba nem volt benne, ez -logikusan- újítás, amivel az őrületbe kergetnek.

Szoba... Van egy szobor jobb oldalon, de a bal oldali el van tolva a helyéről. Ezt kell visszatolnunk. De a szobának dupla fala van, a belső mozog... Így amikor elkezdjük befelé tolni a nőcit, a fal ki akar lapítani. Nem tud a szobor miatt, de azért így is gáz. No, ha eltoltuk a végébe, át kell szaladni az álfal túloldalára a jobb oldali szoborhoz, hogy megnyomjunk egy gombot, amitől a fal visszatolakszik. Ámde amint ütközött a terem valódi falával, megint nekünk ront... Sietni kell, hogy a szobor a helyére kerüljön, és a mechanizmus leálljon. Már csak azért is, mert bosszantó feladvány..... Ekkor válik láthatóvá az a lyuk a padlón, amit az original resiben a kígyó vs Jill (vagy CHRIIIS) round 2 végén az épp halálán lévő óriáshüllő kreál. Annak a kis sírnak ezúttal már tulaja is van George Trevor személyében. Persze lehet, hogy már az original-ban is az övé volt, de legjobb tudomásom szerint ott nem ez állt a sírkövön.

A kígyó vs S.T.A.R.S. round 2 egy könyvtár helyiségben esedékes, az eredeti könyvtáras részt pedig kioperálták a játékból.

Az alagutas részt mintha megcsonkították volna, viszont beletettek pár újítást...
De hisz ez logikus... Lerövidítették azért, hogy pár újat beletegyenek.

Ilyen új pl.: az alagutas rész végéhez érve az original resiben fölmászunk egy létrán, és láss csodát, a szökőkútnál találjuk magunkat, ahonnan egyből mehetünk a labor részlegbe.
A Rimékben, miután a szobrot a helyére varázsoltuk (itt is van újitás, a terem közepén található egy forgó eszköz, amivel a szobrot a megfelelő irányba fordíthatjuk betolás előtt) még vissza kell menni a villába, hogy az egykoron volt "Új élet kapujából" kicsórjuk az Umbrella medált, és egy másikkal együtt a Hall lépcsője mögött található rácsos ajtóba helyezhessük.
Ott lemenvén hadakoznunk kell egy sort Lisa-val.

Ha Jill-el szerencsétlenkedünk, Barry segít. Eldönthetjük, hogy mi lesz... Barry ugyanis ránk támad, de Jill kikapja a kezéből a pisztolyát. Választanunk kell: Visszaadjuk neki, vagy sem.

Javaslom, adjuk neki vissza, mert azzal a magnummal lósz@rt nem tudunk kezdeni. (Meg mert Barry-t szeressük :P)

Ha CHRIIIS-el, akkor Albert tömködi Lisa poshadt testébe az ólmot, viszont tegyünk meg nekem egy szívességet... Ne hagyjuk, hogy Albert lepottyanjon.... Úgyis megmarad és ténykedni fog a laborban, de akkora pofont kap Lisa-tól, hogy rossz végignézni.

Miután Lisa egy "Mo.....ther..." felkiáltás közepedte leugrik, az út szabaddá válik előttünk, és MOST érünk a szökőkúthoz.... Innentől a feladat ugyan az mint az elődnél...Farkas és sas medál a helyére biggyeszt, víz leeresztődik, és spuri a laborba....

Hiányolom a pucér zombikat....

A Labor kulcs máshol van, egész pontosan abban a szobában, ahol a filmet nézegethetjük a B.O.W.-ról. Meg kell szereznünk a filmhez egy filtert, amitől vörös lesz, és a legvégén a vonalkódból csak 4 szám marad... Ez a kód kell a falon található bepötyögős izébe.... Bepötyögvén, egy rejtett ajtó nyílik ki, és ott lapul a huncut kííííj...

Az original-ban is itt volt a kulcs, de ott elég volt megnyomni a falon egy gombot...... és nem volt rejtett szoba sem....


Kövi változás...A generátorok nem dörömbölnek olyan veszettül, mint a régiben, és mielőtt bekapcsolnánk, hoznunk kell némi üzemanyagot is, különben nem műkszik a dolog.
Vigyázat a nitróval, mert a szaladás fatális explóziót eredményezhet!!! XD XD XD XD

(Egyszer ráb@xtam)


Na, és akkor innentől megint csak ugyan az a menet... irány a Labor, Albert uram rút halállal lakol (látszólag) Tyrant likvidálás 2x és utána mehetünk haza....

Az MO diszkekkel itt még nem szórakoztam, szerintem nem is fogok.... felőlem aztán az a hülye Redfield ott poshadhat egész hátralévő életében, ahová Albert bezárta.....


Lényegében ennyi a különbség a kettő között. Más érdemi nincs, ezeket hagytam ki a Remake-s bejegyzésből. XD


Majd később kreálok valamit az uramról, meg van pár -Warning! szentségtörés következik!- Metal Gear Solid 3 poénvideó, beteszem őket a blogba....

8 megjegyzés:

  1. Még nem olvastam el, de ezt nem tudom kihagyni... :D:D NÓJEGEBÓREN BÉBI, JUNGEN MÁNNESZ, ÁLTER MÁNNESZ :D:D

    VálaszTörlés
  2. Nah. A végére értem... :D Szal télleg robban a nitrós cucc ízin is? Háháháháááááááááá :D Mondtam én. :D Csak azt nem értem, hogy amikor a kiméra megrángatott, és a földhöz vágott, akkor miért nem robbant fel a zsebedben? Rejtély marad... :D

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Jah, jah.. a Ragyogást szeretem, olvastam is :D
    A Sorvadj el sem volt rossz, de én inkább végigröhögtem magam rajra... Majd kipróbálom könyvben is :D

    A Nitrós cucc csak azért robbant be, mert egy Krimzon rám rontott és csak tüzes gránát volt nálam... felgyulladt és még vagy 2x nekem jött XD Aztán BUMM XD XD XD

    VálaszTörlés
  5. Vágom. Lehet, hogy csak hardon robban be, ha szaladsz...

    VálaszTörlés
  6. Remélem futni fognak a resik Windows 7 alatt, ugyanis hamarosan az lesz a laptopomon a régi jó XP helyett. :D

    VálaszTörlés
  7. még az is elképzelhető, hogy delfin emuval játszol a remake-el. :D

    Nem tudom milyen a géped, elég kényes a játék :D

    VálaszTörlés
  8. Disz géjm kontéjnz ikszpliszit vájolensz end gór!!! :D Tegnap akkorát repült a billentyűzet, hogy csak na! :p Én meg elsírtam magam, annyira elkezdtem magamon röhögni... :D

    TUVOK! Ha gyenge idegrendszerű vagy, akkor a laptopon ne úgy játsz, hogy közben az öledben van... :D Az érzékenyebb, mint a billentyűzet. :D:D:D:D

    VálaszTörlés